3½'erens specifikationer Pressen skriver

Jeg har her prøvet at samle lidt citater fra diverse magasiner om 3½'eren og dens søstre:

I MC-Revyens årbøger er der nogle herlige citater:


'79: >>Den ryger ind i svingene som en flagermus ud af helvede,<< skrev en engelsk motorjournalist om Morini 3½ Sport. Moriniens højtydende, slanke motor i det ultralette stel giver en køreglæde, som næsten ikke kan beskrives.
'81: >>Sving-slugeren<< kunne man passende kalde denne vævre sort/røde 3½er fra Morini. De næsten racer-agtige køreegenskaber, de glimrende bremser, den smalle front og den lave vægt er en kombination, der gør den i stand til at knække mange større japanere, hvis bare vejene er små og snoede.
'81 - om 250-eren: Morini er blandt specialister anerkendt for at være én af verdens bedst styrende standard-cykler. Og den lille og bare 128 kg lette 2½'er er bestemt ingen undtagelse. Benzin-forbruget er lavt, 3,5 liter pr. 100 km. Men selv ved tærske-hård kørsel er det vanskeligt at øge forbruget. Modellen er ny på importørens program.
'82 - om 500'eren: Her den sporty [i forhold til Stradaen] og når det drejer sig om svingegenskaber næsten raceragtige Morini 500 [...] Modellen er et tydeligt eksempel på, at andet end mange cylindre og kW kan skabe en vinder. Den smalle front er en af hemmelighederne.
'83 ...Denne 3½'er er efterhånden lidt gammel, hvad konstruktion angår. Men den er stadig med til at sætte normerne for sporty køreegenskaber. Superbike-kørere risikerer en slem overraskelse, hvis vejen er lille.
'87 - sidste år med 3½: Man kommer ikke ind i logen for en femmer, men for 42.144 kr. kan man komme ind i den italienske verden på 2. parket. Morini 350 koster stadig ikke mere, selv om nogen vil mene, at det er dyrt - det er dem, der dividerer hk op i kr. Andre ser på hvad Morini'en egentlig står for og vurderer ud fra behovet for transport og sjov. Morini 350 kan begge dele, men det er de små veje, den kommer rigtig til sin ret. Her skal en japansk sværvægter stramme sig an, for ikke Morini'en bare kører fra den.

Fra forskellige magasiner:


Bike - April '77: Never before has the 20-mile ride to work been more enjoyable and exhilarating. Not even on machines of twice the capacity, power output and price.
Classic Bike - Juli 2006: Cliches are often applied to Morini handling, and based on the experience of this bike [3½ Sport, '75] they're all true. It really is razor sharp, inch perfect, vice free, intuitive and even handles like it's, ahem, on rails.
@ Søren Høyer Hansen