'79: |
>>Den ryger
ind i svingene som en flagermus ud af
helvede,<< skrev en engelsk motorjournalist om Morini 3½
Sport.
Moriniens højtydende, slanke motor i det ultralette stel giver en
køreglæde, som næsten ikke kan beskrives. |
'81: |
>>Sving-slugeren<<
kunne man passende kalde denne vævre sort/røde 3½er fra Morini. De
næsten racer-agtige køreegenskaber, de glimrende bremser, den smalle
front og den lave vægt er en kombination, der gør den i stand til at
knække mange større japanere, hvis bare vejene er små og snoede. |
'81
- om 250-eren: |
Morini er blandt
specialister anerkendt for at være én
af verdens bedst styrende standard-cykler. Og den lille og bare 128 kg
lette 2½'er er bestemt ingen undtagelse. Benzin-forbruget er lavt, 3,5
liter pr. 100 km. Men selv ved tærske-hård kørsel er det vanskeligt at
øge forbruget. Modellen er ny på importørens program. |
'82 - om
500'eren: |
Her den sporty [i forhold
til Stradaen] og når det drejer sig
om svingegenskaber næsten raceragtige Morini 500 [...] Modellen er et
tydeligt eksempel på, at andet end mange cylindre og kW kan skabe en
vinder. Den smalle front er en af hemmelighederne. |
'83 |
...Denne
3½'er er efterhånden lidt gammel, hvad konstruktion angår. Men den er
stadig med til at sætte normerne for sporty køreegenskaber.
Superbike-kørere risikerer en slem overraskelse, hvis vejen er lille. |
'87
- sidste år med 3½: |
Man kommer ikke ind i
logen for en femmer, men for
42.144 kr. kan man komme ind i den italienske verden på 2. parket.
Morini 350 koster stadig ikke mere, selv om nogen vil mene, at det er
dyrt - det er dem, der dividerer hk op i kr. Andre ser på hvad
Morini'en egentlig står for og vurderer ud fra behovet for transport og
sjov. Morini 350 kan begge dele, men det er de små veje, den kommer
rigtig til sin ret. Her skal en japansk sværvægter stramme sig an, for
ikke Morini'en bare kører fra den. |