Dart'en
27. januar 2013:
Nu kan det vel snart ikke bag på nogen, at jeg igen har hentet en
Morini hjem til matriklen. Denne gang får den dog ingen særlig plads her på hjemmesiden, da den
hovedsageligt skal bruges som reservedelslager. På længere sigt, hvem
ved...? ;o)
Den nye Dart blev (endnu en gang) fundet under et tilfældigt kig i Den
Blå Avis og til en fornuftig pris. Det er en "uheldsmaskine", uden
afgift, købt på auktion og opmagasineret gennem flere år. Forhjul og
forgaffel er ødelagt, og venstre sidekåbe og -spejl mangler, men ellers er den
i det store hele komplet.
Da den ikke har gået så langt, er det meningen motoren skal over i min
"gamle " Dart - reparationen af cylinder og stempel fra
skaden omtalt sidst, var jo ikke den bedste
løsning, så jeg håber at jeg med den kan få en lidt mere
lydefri motor med bedre kompression.