2006: 1/9 1/11 7/11 20/11 2007: 22/1 10/9 13/9 19/9 23/9 29/9 2008: 12/5 13/5 14/5 15/5 20/5 22/5 Tragedien

Fortsættelse af dagbogen:


Flere billeder kan ses under Billeder

22. januar 2007:

Så er det vist på tide at jeg skriver lidt igen.
Jeg har haft vældig travlt den sidste måneds tid. Jeg måtte nemlig pludselig hurtigt i gang med at skille Morinien ad. Det lyder måske lidt mærkeligt, men min svogers bror, som skal male stel og diverse smådele, mente at det var det helt rigtige tidspunkt at gøre det på, fordi det ville passe godt ind i hans arbejdsforløb.
Nu har han så alligevel fået lidt travlt, så nu trækker det en smule ud. Men det gør egentlig ikke noget, for så er der tid til nogle af de andre småting.
Nu kan man måske synes at en måned er lang tid om at skille en motorcykel ad, men forklaringen ligger i følgende:
Jeg har nemlig skulle lave en masse ændringer, som selvsagt skulle laves inden bemalingen. Som jeg skrev 1. november har jeg jo flyttet fodhvilerne bagud. Dermed var der nogle beslag som blev overflødige - de er fjernet. Så har jeg lavet nogle små rør til at montere de bageste blinklys; jeg har svejset møtrikker fast til montering af taskeholder; lavet beslag til baglygten jeg skal have på, lavet beslag til bagskærmen, skåret skærmen til i rette længde og en del andre småting.
Fordi taskeholderen skulle med til maling har jeg lavet den færdig også. Den var jeg nødt til at lave om, trods det jeg egentlig troede jeg var færdig med den.
Men fordi jeg i mellemtiden havde fundet en anden placering til de bageste blinklys, måtte den ændres helt.

Orm på kostomlægning?


Derudover er tiden gået med at rense alle de mange smådele. De ligger nu pakket ned i en masse plasticposer lige klar til montering. Og beskidte var de. jeg har fx aldrig set en karburator der var så fyldt med skidt. Samtidig har nålen i den ene af dem nogle kæmpe ridser, som jeg ikke rigtig kan regne ud hvordan er kommet der.
Men nu forstår jeg bedre hvorfor den havde et så ustabilt accelerationsforløb og ikke gik hurtigere end den gjorde (nok også især fordi luftfiltrene nærmest var totalt stoppede!!!)
Koblingen var også fyldt med en masse fedtet stads. Det bliver en fornøjelse at få en mere kontant kobling og ikke mindst høre den dejlige raslelyd som en tørkobling skal afgive.
Nå, men det var alt for nu. Jeg tror jeg som det næste vil lave en liste med billeder over de forskellige ændringer jeg har lavet. Men det bliver først når jeg får stellet hjem igen.
@ Søren Høyer Hansen