Fortsættelse af
dagbogen:
22. januar 2007:
Så er
det vist på tide at jeg skriver lidt igen.
Jeg
har haft vældig travlt den sidste måneds tid. Jeg måtte nemlig
pludselig
hurtigt i gang med at skille Morinien ad. Det lyder måske lidt
mærkeligt, men
min svogers bror, som skal male stel og diverse smådele, mente at det
var det
helt rigtige tidspunkt at gøre det på, fordi det ville passe godt ind i
hans
arbejdsforløb.
Nu har han så alligevel fået lidt travlt, så nu trækker
det
en smule ud. Men det gør egentlig ikke noget, for så er der tid til
nogle af
de andre småting.
Nu kan
man måske synes at en måned er lang tid om at skille en motorcykel ad,
men
forklaringen ligger i følgende:
Jeg har nemlig skulle lave en masse
ændringer,
som selvsagt skulle laves inden bemalingen. Som jeg skrev 1. november
har jeg jo
flyttet fodhvilerne bagud. Dermed var der nogle beslag som blev
overflødige -
de er fjernet. Så har jeg lavet nogle små rør til at montere de bageste
blinklys; jeg har svejset møtrikker fast til montering af taskeholder;
lavet
beslag til baglygten jeg skal have på, lavet beslag til bagskærmen,
skåret
skærmen til i rette længde og en del andre småting.
Fordi
taskeholderen
skulle med til maling har jeg lavet den færdig også. Den var jeg nødt
til at
lave om, trods det jeg egentlig troede jeg var færdig med den.
Men
fordi jeg i
mellemtiden havde fundet en anden placering til de bageste blinklys,
måtte den
ændres helt.
Orm
på kostomlægning?
Derudover
er tiden gået med at rense alle de mange smådele. De ligger nu pakket
ned i en
masse plasticposer lige klar til montering. Og beskidte var de. jeg har
fx
aldrig set en karburator der var så fyldt med skidt. Samtidig har nålen
i den
ene af dem nogle kæmpe ridser, som jeg ikke rigtig kan regne ud hvordan
er
kommet der.
Men nu forstår jeg bedre hvorfor den havde et så ustabilt
accelerationsforløb og ikke gik hurtigere end den gjorde (nok også især
fordi
luftfiltrene nærmest var totalt stoppede!!!)
Koblingen var også fyldt
med en
masse fedtet stads. Det bliver en fornøjelse at få en mere kontant
kobling og
ikke mindst høre den dejlige raslelyd som en tørkobling skal afgive.
Nå,
men det var alt for nu. Jeg tror jeg som det næste vil lave en liste
med
billeder over de forskellige ændringer jeg har lavet. Men det bliver
først
når jeg får stellet hjem igen.