2006: 1/9 1/11 7/11 20/11 2007: 22/1 10/9 13/9 19/9 23/9 29/9 2008: 12/5 13/5 14/5 15/5 20/5 22/5 Tragedien

Fortsættelse af dagbogen:


Flere billeder kan ses under Billeder

23. september 2007:


Lidt har den da ændret karakter, ikke!? Billederne er taget henholdsvis dagen efter jeg fik d. 22/6 '6 & d. 15/5 '7, da jeg lige havde sat klistermærker på.


Jeg syntes det var tiden at indsætte mine "før/efter-billeder". Den opmærksomme vil allerede bemærke at der er noget jeg glemte at beskrive sidst. 3½-emblemerne til sidedækslerne, altså de gamle jeg havde, var ikke særlig kønne. Egentlig ville jeg gerne have nogle nye, men de er lidt svære at få fat i, og samtidig skulle jeg alligevel have lavet nogle klistermærker til fastback'en hvor der står Sport (det er lidt svært at se på dette billede), så jeg valgte at få lavet 3½ klistermærker også - så må vi se om der skulle dukke nogle rigtige emblemer op.
Det var igen igennem ital-web.de jeg fandt en der kunne lave sådan nogle, ja, faktisk sønnen til ham der skaffede mig diagrammet til regulatoren, Sebastian Neugebauer. Det er ikke det eneste jeg har glemt:
Jeg har endelig langt om længe har fået lavet et beslag til styrdæmperen. Og jeg vil lige sige, de der mener den er overflødig, har vist aldrig kørt Morinien som den bør køres. Fx ved højhastigheds ligeud kørsel eller hullede hurtige sving er Morinien langt mere stabil med den, hvilket giver væsentlig bedre kontrol over den lette 3½'er. Noget andet der har givet en hel ny følelse er, at jeg har fået stålarmerede bremseslanger. Så nu er fornemmelsen af at trykke på en squashbold under nedbremsning væk. Følingen er hundrede procent bedre og nu STOPPER den!!
Jeg fandt i øvrigt en gammel liste over alle de ting jeg har lavet. Der er ting på den som jeg virkelig havde glemt. Fx har jeg fjernet to beslag der sad ved de øverste støddæmperbeslag. Dem kan jeg faktisk ikke rigtig huske hvordan så ud! - Jeg må være blevet gammel, eller også har der bare været rigtig meget at lave. Der var også et par gevindhuller i stelforstærkningen under sadlen og slidmærker på baggaflen fra kæden jeg har svejset til, som jeg ikke har nævnt. Og så har jeg boret letningshuller i lygtebeslagene. Jeg har heller ikke fået nævnt at jeg reparerede forskærmen, den var revnet flere steder. Nå, men der er selvsagt også nogle sliddele jeg har skiftet. Dem remser jeg lige kort op og så må det ellers være slut med det her, ellers opdager jeg bare i det uendelige småting jeg har lavet.
De skiftede sliddele er: Hjullejer, simmerringe i forgaflen, tandrem og simmerringe i motorhusets venstre side. I karburatorerne: nåle, pakninger, simmerringe, benzinslanger og luftfiltre.
De fleste af delene skaffede Gunar Keindorf, en meget meget flink mand som jeg igen har lært at kende igennem ital-web.de.
Koblingskablet er også skiftet -  til et Venhill Featherlight - fin fin sag! Classic Race har dem.
Nej, der lige tre ting mere jeg er nødt til at nævne:
1 - jeg måtte afkorte det ene gas-yderkabel en smule. Det var for langt, så spjældet ikke kunne lukke helt. Endnu en grund til den noget ringe motorgang inden adskillelsen. Jeg har hørt om flere der har oplevet det problem, så sørg for at det er i orden.
2 - jeg har fået forkromet møtrikken ved tændingslåsen og mit tankdæksel (de var sorte oprindeligt). Croma i Glostrup tog sig af det. Virkelig flot arbejde de laver. De har specialiseret sig i sådanne småopgaver (og har meget at lave, så send det i god tid!)
3 - forgaffelrørene havde de sædvanlige afskalninger i kromen efter stenslag. Egentlig burde jeg måske have skiftet dem, men et sted skulle jeg spare, så i stedet fyldte jeg "hullerne" med kemisk metal og polerede dem bagefter. - Måske ikke den perfekte løsning, men da det ikke var alt for slemt, egentlig god nok til at simmerringene ikke lige bliver revet i stykker. Så må det holde så længe det kan, til jeg er nødt til at skifte dem.
Nu har jeg vist fået det meste med, men bliv ikke overrasket hvis der alligevel dukker noget op. Når jeg lige ser på hvad der egentlig har været nødvendigt at skifte, er det faktisk kun dele der naturlig bliver slidt. Hvilket jo bare siger noget om hvor høj kvalitet Morinien er bygget i.
Nu slutter jeg - næste gang vil jeg prøve at tage fat i nogle af de ting jeg gerne vil have lavet i fremtiden. Ja, for den er jo ikke færdig, men det er vel efterhånden åbenlyst! ;o)
@ Søren Høyer Hansen