Loggen 2008:
12. maj 2008:
I
erkendelse af at jeg ikke er så flink til
at skrive i min såkaldte dagbog, har jeg nu givet den navneforandring
til
Loggen i stedet for.
Det er jo over et halvt år siden jeg sidst skrev i
min
dagbog, så egentlig skulle man tro at der var sket en masse, men nej.
Jeg
har jo kørt og kørt den lille Morini, og
det eneste jeg næsten har fået lavet er, at vaske den efter vinterens
saltning. Det passer nu ikke helt, for følgende er der da sket:
En
gang i efteråret fik jeg nemlig den famøse
kåbe fra
Airtech. Der er til gengæld også
en hel historie omkring det. Jeg
sendte først fax med en forespørgsel på priser fragt og om der var en
mulighed for at slippe uden om told og skat ved at de sendte den som
”gave”.
Men nej, det var der ikke og forsendelse var som ventet ret dyr.
Airtech laver
ikke kåbeglas, så det måtte jeg have hos
Gustafsson,
et svensk firma der er
flyttet til USA. Det endte med, efter en del e-mailen og telefoneren
frem og
tilbage, at jeg bestilte kåbeglasset, fik det sendt til Airtech, som så
smed
det i pakken sammen med kåben (og forskærmen) og som så sendte det til
mig.
Dette betød at jeg slap for afgift og oversøisk forsendelse på
kåbeglasset,
idet der jo nu kun var en pakke og Airtech kun var forpligtet på at
opgive
oplysninger på deres varer.
Jeg var selvfølgelig meget spændt på at se
kåben, og da den blev pakket ud, blev jeg både positivt og negativt
stemt. Den
negative side er at den er lidt skæv. Det håber jeg at jeg kan rette
lidt op på
efterhånden som jeg får den rettet til i forhold til mine ønsker. Det
positive er at de generelle linjer er helt perfekte, og når jeg først
bliver færdig,
tror jeg at det kommer til at se rigtig godt ud.
Men
der er et stykke vej endnu: For det første
vil jeg have lavet en lille fals på kåbekanten der hvor kåbeglasset
slutter
til, således at glasset kommer til at flugte med kåben (i stedet for
bare at
ligge uden på). Det betyder at jeg også er nødt til at skære lidt af
kåbeglasset
– en noget dramatisk operation, som jeg gruer lidt for.
Kåbe og forskærm i
hus, og hængt på for at ane hvordan det kommer til at se ud
For
det andet skal jeg jo have lavet nogle
holdere. Den forreste holder, som sådan, er ikke vildt kompliceret. Jeg
er så
småt begyndt at lave noget ud af et stykke rustfri firkantrør. Det skal
nok
blive meget godt.
Jeg er stødt på en gut hvor jeg træner (
Fitness
Middelfart), som vil svejse for mig, så nu er jeg fri for at
skulle helt
til Odense, hver gang jeg skal have lavet noget i rustfri. Han bor
nemlig ikke så
langt fra os. Den komplicerede del af denne stump bliver at
få den monteret på kronrøret. Der er nemlig meget lidt plads at skrue
noget
fast på, men mon ikke jeg finder en løsning.
Det
tredje punkt er selvfølgelig at få den
malet. Nu skal den jo kun være en farve (rød), så det burde være
nogenlunde
lige frem, men lad os nu se.
Man
undrer sig måske over hvorfor der ikke
rigtig er sket noget i sagen, når kåben nu har været i hus så længe,
men
det skyldes mindst to ting: Et, jeg har haft brug for at køre på
motorcyklen
hele vinteren, da det er mit eneste køretøj (konen har bilen).
Operationen kræver
at jeg skiller en del ad på den, hvilket så gør at jeg ikke kan køre.
To,
det har været for koldt i værkstedet. Det er uisoleret, og jeg har
simpelthen
ikke kunne overskue at skulle stå i den kulde at lave noget.
Det
var egentlig meningen at jeg i det mindste
ville have afsluttet det projekt inden vores træf, men det skulle ikke
blive sådan.
Nu er det så mit mål at få den klar til det tyske træf. Så må vi se om
jeg
får taget mig sammen til det! (Nu er argumentet jo at det er for godt
vejr, og
jeg så hellere vil køre ;o)