2006: 1/9 1/11 7/11 20/11 2007: 22/1 10/9 13/9 19/9 23/9 29/9 2008: 12/5 13/5 14/5 15/5 20/5 22/5 Tragedien

Loggen 2008:


Flere billeder kan ses under Billeder

12. maj 2008:

I erkendelse af at jeg ikke er så flink til at skrive i min såkaldte dagbog, har jeg nu givet den navneforandring til Loggen i stedet for.

Det er jo over et halvt år siden jeg sidst skrev i min dagbog, så egentlig skulle man tro at der var sket en masse, men nej. Jeg har jo kørt og kørt den lille Morini, og det eneste jeg næsten har fået lavet er, at vaske den efter vinterens saltning. Det passer nu ikke helt, for følgende er der da sket:
En gang i efteråret fik jeg nemlig den famøse kåbe fra Airtech. Der er til gengæld også en hel historie omkring det. Jeg sendte først fax med en forespørgsel på priser fragt og om der var en mulighed for at slippe uden om told og skat ved at de sendte den som ”gave”. Men nej, det var der ikke og forsendelse var som ventet ret dyr. Airtech laver ikke kåbeglas, så det måtte jeg have hos Gustafsson, et svensk firma der er flyttet til USA. Det endte med, efter en del e-mailen og telefoneren frem og tilbage, at jeg bestilte kåbeglasset, fik det sendt til Airtech, som så smed det i pakken sammen med kåben (og forskærmen) og som så sendte det til mig. Dette betød at jeg slap for afgift og oversøisk forsendelse på kåbeglasset, idet der jo nu kun var en pakke og Airtech kun var forpligtet på at opgive oplysninger på deres varer.

Jeg var selvfølgelig meget spændt på at se kåben, og da den blev pakket ud, blev jeg både positivt og negativt stemt. Den negative side er at den er lidt skæv. Det håber jeg at jeg kan rette lidt op på efterhånden som jeg får den rettet til i forhold til mine ønsker. Det positive er at de generelle linjer er helt perfekte, og når jeg først bliver færdig, tror jeg at det kommer til at se rigtig godt ud. 
Men der er et stykke vej endnu: For det første vil jeg have lavet en lille fals på kåbekanten der hvor kåbeglasset slutter til, således at glasset kommer til at flugte med kåben (i stedet for bare at ligge uden på). Det betyder at jeg også er nødt til at skære lidt af kåbeglasset – en noget dramatisk operation, som jeg gruer lidt for.

Kåbe og forskærm i hus, og hængt på for at ane hvordan det kommer til at se ud


For det andet skal jeg jo have lavet nogle holdere. Den forreste holder, som sådan, er ikke vildt kompliceret. Jeg er så småt begyndt at lave noget ud af et stykke rustfri firkantrør. Det skal nok blive meget godt.
Jeg er stødt på en gut hvor jeg træner (Fitness Middelfart), som vil svejse for mig, så nu er jeg fri for at skulle helt til Odense, hver gang jeg skal have lavet noget i rustfri. Han bor nemlig ikke så langt fra os. Den komplicerede del af denne stump bliver at få den monteret på kronrøret. Der er nemlig meget lidt plads at skrue noget fast på, men mon ikke jeg finder en løsning.
Det tredje punkt er selvfølgelig at få den malet. Nu skal den jo kun være en farve (rød), så det burde være nogenlunde lige frem, men lad os nu se. Man undrer sig måske over hvorfor der ikke rigtig er sket noget i sagen, når kåben nu har været i hus så længe, men det skyldes mindst to ting: Et, jeg har haft brug for at køre på motorcyklen hele vinteren, da det er mit eneste køretøj (konen har bilen). Operationen kræver at jeg skiller en del ad på den, hvilket så gør at jeg ikke kan køre. To, det har været for koldt i værkstedet. Det er uisoleret, og jeg har simpelthen ikke kunne overskue at skulle stå i den kulde at lave noget.
Det var egentlig meningen at jeg i det mindste ville have afsluttet det projekt inden vores træf, men det skulle ikke blive sådan. Nu er det så mit mål at få den klar til det tyske træf. Så må vi se om jeg får taget mig sammen til det! (Nu er argumentet jo at det er for godt vejr, og jeg så hellere vil køre ;o)
@ Søren Høyer Hansen