2009: 4/3 21/3 4/4 21/4 21/5 21/9 21/11 2010: 18/3 27/9 2011: 23/3 18/4 19/4 26/4 24/5 26/5 22/7

Tornerose 2011:


Flere billeder kan ses under Mine Billeder

26. maj 2011

Bered dig på en gyser!

I går skulle stemplet jo komme, så jeg stod tidlig op for at vente på kureren, der skulle komme med det. Vente, vente og vente mere endnu. Dagen skred fremad, alt imens jeg skrev frem og tilbage med Klaus om udviklingen. Da klokken blev 15.30 var jeg klar over at jeg ikke kunne nå at få cylinderen til honing den dag, men jeg kunne muligvis aflevere den om aftenen, da Fyns Kardan Service først lukker kl 18. Så kunne den måske i det mindste være klar kl 8 i dag? Kl 17 blev det for meget, så jeg ringede til DHL. "Jamen, den er skam med chaufføren. Det er jo en aftenudbringning, så den er på vej til dig." Jeg købte ikke helt den med at der var bestilt aftenudbringning, men det kunne jo være. Endnu mere ventetid. Kl halv et om natten måtte jeg konstatere at pakken ikke kom den dag.

Idag: Igen tidligt op, for nu måtte den jo komme. Det kunne jo ikke passe andet end at DHL så ville udbringe den som noget af det første på dagen!
Kl 7:47: Klaus skriver at han har snakket med DHL. De er ved at undersøge sagen.
Kl 8:29: Klaus spørger efter mit telefonnummer, så vil de ringe til mig. Altså, sidde at vente på en opringning.
Kl 9:10: Jeg ringer selv til DHL - og skælder dem huden fuld. "Jamen, kureren har været hos dig i går, men fandt ingen hjemme - og så er der noget galt med vores scanner, så vi kan ikke se hvor pakken er. Chaufføren kan vi heller ikke komme i kontakt med. Men det ser umiddelbart ud til at pakken er på depot i Fredericia", bliver der vævet. Så fik han lige et møgfald mere: "Så må du CENSUR finde ud af hvor den pakke er, og hvis den er i Fredericia, så henter jeg den selv" - og så en masse som heller ikke tåler gentagelse her!
Kl 9:14: DHL ringer og fortæller at den ganske rigtigt ligger i Fredericia. - Han får lige et møgfald mere for god ordens skyld.
Nu må jeg heller skrive omtrentligt tidspunkt, for man skulle jo nådig forarge med tempoet der blev kørt til Fredericia og videre til Odense, men lidt over 10 stod jeg ved siden af Ib fra Fyns Kardan Service og og målte stempel og cylinder. Honingen blev hurtigt klaret. Flink mand, ham Ib.
Et par ærinder blev kørt - skulle have mere fotopapir og DVD'ere til træfdeltagernes "eftergave"
Kl 12: Hjemme igen. Op til smeden for at få svejset en møtrik på forrøret til varmeskjoldet. Kunne først hente det ved fyraften. Tilbage, stemplet blev vejet og fundet passende i vægten. Derefter straks igang med at samle. Efter et par timer var den samlet med et andet midlertidigt forrør - og så det store øjeblik.... Efter et par spark gik den fint i tomgang - og det bedste: så lydeløs som jeg havde forestillet mig at den skulle være!!! En lille tur og tilbage for at skifte olie. Jeg brugte lidt tid på at fjerne alle rester af silikonepakning i motorhuset, fik lavet en ny battterirem og lavet en lille holder til mit kamera.
Kl 16: Op til smeden for at hente forrøret. Det havde de selvfølgelig glemt, men en svend på vej ud af døren fik det svejset. Da jeg kom tilbage, kunne jeg dog konstatere at møtrikken var blevet brændt i stykker og gevindet var ikke til at redde. Den blev så skåret af, og i stedet har jeg monteret en mørtik bag ved et spændebånd. Kønt er det ikke, men det skal nok holde. Så må jeg have det lavet ordentligt når jeg kommer hjem igen. Forrøret blev skiftet og...
Kl 17.30: Tornerose er klar til at køre til Italien. Skal bare lige vaskes.

Måske kan man forestille sig at jeg har følt mig lidt stresset den sidste uges tid! At jeg har desperat efter tid, kan vel bedst illustreres ved at jeg ligefrem har kørt motorvej idag ;o)

I morgen går det mod Braunschweig som første stop på turen. Husk at følge med i min Tourberetning
@ Søren Høyer Hansen