Tornerose 2011:
26. maj 2011
Bered dig på en gyser!
I går skulle stemplet jo komme, så jeg stod tidlig op for at vente på
kureren, der skulle komme med det. Vente, vente og vente mere endnu.
Dagen skred fremad, alt imens jeg skrev frem og tilbage med Klaus om
udviklingen. Da klokken blev 15.30 var jeg klar over at jeg ikke kunne
nå at få cylinderen til honing den dag, men jeg kunne muligvis aflevere
den om aftenen, da Fyns Kardan Service først lukker kl 18. Så kunne den
måske i det mindste være klar kl 8 i dag? Kl 17 blev det for meget, så
jeg ringede til DHL. "Jamen, den er skam med chaufføren. Det er jo en
aftenudbringning, så den er på vej til dig." Jeg købte ikke helt den
med at der var bestilt aftenudbringning, men det kunne jo være. Endnu
mere ventetid. Kl halv et om natten måtte jeg konstatere at pakken ikke
kom den dag.
Idag: Igen tidligt op, for nu måtte den jo komme. Det kunne jo ikke
passe andet end at DHL så ville udbringe den som noget af det første på
dagen!
Kl 7:47: Klaus skriver at han har snakket med DHL. De er ved at
undersøge sagen.
Kl 8:29: Klaus spørger efter mit telefonnummer, så vil de ringe til
mig. Altså, sidde at vente på en opringning.
Kl 9:10: Jeg ringer selv til DHL - og skælder dem huden fuld. "Jamen,
kureren har været hos dig i går, men fandt ingen hjemme - og så er der
noget galt med vores scanner, så vi kan ikke se hvor pakken er.
Chaufføren kan vi heller ikke komme i kontakt med. Men det ser
umiddelbart ud til at pakken er på depot i Fredericia", bliver der
vævet. Så fik han lige et møgfald mere: "Så må du
CENSUR
finde ud af hvor den pakke er, og hvis den er i Fredericia, så henter
jeg den selv" - og så en masse som heller ikke tåler gentagelse her!
Kl 9:14: DHL ringer og fortæller at den ganske rigtigt ligger i
Fredericia. - Han får lige et møgfald mere for god ordens skyld.
Nu må jeg heller skrive omtrentligt tidspunkt, for man skulle jo nådig
forarge med tempoet der blev kørt til Fredericia og videre til Odense,
men lidt over 10 stod jeg ved siden af Ib fra Fyns Kardan Service og og
målte stempel og cylinder. Honingen blev hurtigt klaret. Flink mand,
ham Ib.
Et par ærinder blev kørt - skulle have mere fotopapir og DVD'ere til
træfdeltagernes "eftergave"
Kl 12: Hjemme igen. Op til smeden for at få svejset en møtrik på
forrøret til varmeskjoldet. Kunne først hente det ved fyraften.
Tilbage, stemplet blev vejet og fundet passende i vægten. Derefter
straks igang med at samle. Efter et par timer var den samlet med et
andet midlertidigt forrør - og så det store øjeblik.... Efter et par
spark gik den fint i tomgang - og det bedste: så lydeløs som jeg havde
forestillet mig at den skulle være!!! En lille tur og tilbage for at
skifte olie. Jeg brugte lidt tid på at fjerne alle rester af
silikonepakning i motorhuset, fik lavet en ny battterirem og lavet en
lille holder til mit kamera.
Kl 16: Op til smeden for at hente forrøret. Det havde de selvfølgelig
glemt, men en svend på vej ud af døren fik det svejset. Da jeg kom
tilbage, kunne jeg dog konstatere at møtrikken var blevet brændt i
stykker og gevindet var ikke til at redde. Den blev så skåret af, og i
stedet har jeg monteret en mørtik bag ved et spændebånd. Kønt er det
ikke, men det skal nok holde. Så må jeg have det lavet ordentligt når
jeg kommer hjem igen. Forrøret blev skiftet og...
Kl 17.30: Tornerose er klar til at køre til Italien. Skal bare lige
vaskes.
Måske kan man forestille sig at jeg har følt mig lidt stresset den
sidste uges tid! At jeg har desperat efter tid, kan vel bedst
illustreres ved at jeg ligefrem har kørt motorvej idag ;o)
I morgen går det mod Braunschweig som første stop på turen. Husk at
følge med i min
Tourberetning